šport TV 1 logo
16:30
Zagreb - Celje EHF Liga prvakov
šport TV 2 logo
15:40
Cedevita Olimpija - Unics Kazan Eurocup
šport TV 3 logo
16:05
Most - Krim EHF Liga prvakinj

Visoke temperature na ljubljanskem maratonu ne bodo (prevelika) ovira

Avtor: Blaž Magdič
26. 10. 2019, 20.12

Vremenska napoved za 24. ljubljanski maraton obeta zelo toplo vreme za ta čas, kar bo bržkone vplivalo na dosežene čase tudi elitnih tekačev. Toplo vreme pa bi znalo povzročiti težave tistim rekreativcem, ki bodo tekli na robu svojih zmogljivosti. Ekipa uradnih priprav za ljubljanski maraton ob tem poziva predvsem k smotrnemu ravnanju tekačev.

Kot so zapisali pri Pripravah v objavi na svoji spletni strani, sončno in toplo vreme ni ovira za zabavno tekaško izkušnjo. Ob tem je potrebno slediti nekaterim napotkom za primerno hidracijo in si zapomniti, da je za rekreativne tekače izkušnja pomembnejša od samega rezultata.

Po zadnjih napovedih agencije za okolje temperature sicer ne bodo tako visoke, kot so bile prve napovedi. Po dvigu jutranje megle v nedeljo bo sicer prevladovalo sončno vreme, temperatura ob 10. uri, torej malo pred startom maratona, naj bila 11 stopinj, najvišja temperatura pa naj bi v naslednjih urah ne bi presegla meje 20 stopinj.

Temperature v času tekov bi se tako lahko približale ali celo presegle tiste na najbolj “vročem” ljubljanskem maratonu doslej leta 2005. Tedaj je živo srebro že ob 7. uri kazalo 14 stopinj, ob 14. pa je temperatura dosegla 18,8 stopinje Celzija. Toplo vreme, ki ni v korist hitrejšim časom tekačev, bi lahko vplival na željo organizatorjev, da bi letos v ženski konkurenci spet popravili rekord proge.

Na startu ljubljanskega maratona bo tako kot vsako leto tudi veliko rekreativnih tekačev, ki lovijo svoje rekordne znamke. Nekatere te visoke temperature skrbijo, a v projektu Priprave na maraton so prepričani, da te niso ovira za lepo izkušnjo. “Cilj rekreativnega tekača ne sme biti dober rezultat na izbrani tekmi, ampak nastop na tekmovanjih še naslednjih 20 let,” je prepričan Boris Fluher, vodje maratonskih treningov na projektu Priprave.

Tekači naj pred, med in po teku zaužijejo dovolj tekočine in tako poskrbijo za dobro hidracijo, kar pomeni, da je treba že danes preko dneva spiti veliko tekočine. Za nedeljo je priporočljivo, da tekači vsaj dve uri pred začetkom teka popijejo vsaj pol litra tekočine in po ogrevanju še kozarec. Prav tako je zdrav predah na postojankah z vodo, na koncu pa naj si tekači le privoščijo kaj slanega za vzpostavitev ravnovesja elektrolitov, so zapisali.

Kljub vsem dobro znanemu načelu “višje, hitreje, močneje” mora biti na prvem mestu skrb za zdravje in ne lov na rekordne lovorike, ker navsezadnje tečemo za svoje dobro počutje, še izpostavljajo. Po besedah vodje organizacije Konjiškega maratona, Antona Nonerja, je zdrava rekreacija tista, ko lahko deset minut po prihodu v cilj spiješ malo pivo in zaplešeš. Ključno pa je, da znamo poslušati svoje telo in se odzvati na to, kar nam sporoča.

V nedeljo se bo tek na 10 km začel ob 8.30, teka na 21 in 42 kilometrov ob 10.30, pet minut pred tem pa bodo startali še paraplegiki na 21 km. Vse tekaške preizkušnje se bodo začele na Slovenski cesti med hotelom Cubo in Uršulinsko cerkvijo, cilj pa bo na Kongresnem trgu.

 

Foto: Sportida.com
Vir: STA

Priporočamo še

1

Cagliari, ne odhaja(j) poletje...Več

2

Niko Kovač, vprašanje časti...Več

3

Izkušnje in zmagovalna miselnost...Več

Najbolj brano ta mesec

1

SIMULACIJA LETA? Tako je branilec Torina želel izključiti Ronalda (video)...Več

2

VIDEO: Buffon prejel gol, kot ga še v Fifi ne boste videli...Več

3

VIDEO: Super Jojo z utekanjem in golom osmešil obrambo Napolija...Več