Sobotno gostovanje serijskega vladarja nemške nogometne krajine pri Hoffenheimu je ob teniškem razpletu (0-6) zaznamovala nadrealistična končnica z dvema prekinitvama, ki ju je povzročila Bayernova navijaška vojska. Njeni transparenti, uperjeni v delovanje Dietmarja Hoppa, večinskega lastnika domačega TSG, so vrgli senco na vrhunec ligaškega plesa v preteklem vikendu. Nepričakovano rigiden in hipen odziv uprave bavarskih triumfatorjev je dogodku dal novo, bistveno širšo razsežnost.
Sobotna nogometna ponudba na stari celini je bila prepojena s prelomnimi dogodki. Na Otoku je papirnati palček Watford na krilih izjemnega Ismaile Sarrja z zmago s 3-0 zlomil 422-dnevno nepremagljivost bodočega angleškega prvaka Liverpoola. Padec Rdečih pa ni edino, kar velja izluščiti iz zaradi vse bolj prodornega koronavirusa nekoliko manj pestrega evropskega nogometnega vikenda. Prizori, ki so jih predstavniki sedme sile zajeli v srcu nemške zvezne dežele Baden-Württenberg, kjer so modro-beli igralci Hoffenheima v 24. krogu Bundeslige gostili Bayern, niso bili nič manj vpadljivi. Navzlic izdatni zmagi vodilne zasedbe lige so si navijači zvezde z juga z uporabo žaljivih napisov proti bogatemu mecenu domačega kluba privzeli vlogo (anti)junakov z naslovnic.
Zgodilo se je zgolj nekaj minut po podobnem obnašanju (iz enakih razlogov) privrženk in pristašev Borussie iz Dortmunda na gostovanju v Freiburgu. Rezultat: dve prekinitvi tekme (v 66. in 77. minuti), za katero ni veliko manjkalo, da bi jo naposled dokončno odpovedali. Kdor je spremljal zadnjih 15 neobičajnih minut, ko sta si ekipi umirjeno in brezbrižno izmenjevali podaje ob spremljavi gromkega aplavza v čast gesti navijačev Bayerna.
Hoppov Hoffenheim – vizija, ki razdvaja
Zakaj se je Dietmar Hopp znašel na navijaškem tnalu? Zakaj je prav vanj uprtih toliko očitajočih kazalcev? Vir napetosti in sedmi najbogatejši Nemec je od začetka 90. let prejšnjega stoletja vložil slabih 355 milijonov v klub iz vasi s 3300 prebivalci in spomladi 2008 dočakal vrhunec vzpona po ligaški lestvici iz sedme do elitne ravni domače prvenstvene konkurence. Soustanovitelj še kako finančno donosne družbe SAP, ki se ukvarja z razvojem programske opreme, je namenil dobrih 40 milijonov evrov za izgradnjo modernega stadiona »nove generacije« s pripadajočim sodobnim vadbenim centrom. Vse za klub, za katerega je v mladosti aktivno igral.
Bogata sredstva 79-letnika so njegovi novi igrački omogočila, da je brez preglavic zadržala stalno mesto med nemško nogometno elito. Še več, četrto mesto v tekmovalnem obdobju 2016/17 je navdihnjenemu moštvu prineslo prvi spoznaven poljub z vselej zapeljivim evropskim vrhom. V naslednji sezoni se je TSG prvič povzpel na zmagovalni oder in postal ena redkih izjem pravila 50 plus ena, ki posamezniku preprečuje polovični lastniški delež nemškega profesionalnega kluba. Model, ki ni namenjen ugajanju občinstvu, ampak predpostavlja, da v domači nogometni krajini ni mesta za nelojalno konkurenco.
»Le kje so se skrivali dobrih 100 let?!«
Skozi vso obdobje vzpona do prve lige je nemška javnost z zanimanjem spremljala modro- belo zgodbo o uspehu. V splošnem očitajoče odzive so delili tudi vodilni kadri ostalih klubov. Hans-Joachim Watzke, alfa in omega uprave Borussie iz Dortmunda, je hitro pristavil svoj lonček in zatrdil, da »… Bundesliga ne potrebuje takih klubov«. Na tradicionalnem letnem zasedanju predstavnikov klubov leta 2008 je predsednik Bayernovega direktorija Karl-Heinz Rummenigge prisotnim serviral svoj pogled in ga začinil s ščepcem ironije: »Na zadnji domači tekmi prvega dela prvenstva smo se pomerili z ekipo, imenovano Hoffenheim 1899. Sprašujem se: “Le v kateremu grmu so se skrivali preteklih dobrih 100 let?!”«
Splošni odzivi navijačev in uprav močno spominjajo na negodovanje konkurentov Manchester Cityja in Paris Saint-Germaina ob njuni prodaji v roke tujim vlagateljem. Ne glede na dejstvo ali gre pri tem zgolj za ljubosumje ali kaj globljega, se navijači, zlasti najbolj vneti, od prehajanja kolektivov v roke s sredstvi naphanih mecenov praviloma distancirajo. Njihovo kljubovanje opisanim fenomenom običajno postopoma narašča. Nedeljska tekma med Unionom iz Berlina in Wolfsburgom je bila prav tako prekinjena zaradi žaljivih transparentov in predirljivih napevov občinstva. Zadnji dogodki so naposled prebudili tudi vodstveno garnituro krovnega državnega nogometnega organa (DFB), ki je navijačem Dortmunda prepovedal obisk gostovanj pri Hoffenheimu v naslednjih treh sezonah. Enak ukrep bo po vsej verjetnosti doletel tudi Bayernove. Uveljavljeno in zaslužno nogometno plemstvo si z evri dobro podprte parvenije na vse kriplje prizadeva odstraniti od bogato obložene mize.
Rummenigge in Bayern na Hoppovi strani
V soboto pa se je zgodil še en navidez presenetljiv zasuk. Rummeniggejev in Bayernov solidaren odziv je v nasprotju z dotlej izkazanimi stališči poln neomajnosti: »V imenu institucije FC Bayern München izražam ogorčenje nad početjem idiotov. Bundesliga, Liga (DFL) in zveza (DFB) bodo morale zavzeti čvrsto držo proti tovrstnim navijaškim izpadom. Gre za temno stran nogometa. S sramom zrem v takšne napise. Dietmarju Hoppu sem se že opravičil. Gre za pravega gospoda, ki je za nogomet v Hoffenheimu in okolici ogromno storil. Današnji dogodki so vredni obžalovanja in niso opravičljivi.« Kako razložiti zgornje besede, ne da bi z njimi vsaj delu navijačev obrnili hrbet? Potrebno si je naliti čistega vina in poudariti, da ne gre za minimiziranje vpliva žaljivk (»Tako kot vedno je DFB požrla dano besedo. Hopp ostaja k….. sin«) in da sobotni transparenti niso ne prvi ne najbolj poveden primer navijaškega prestopništva v obdobju, v katerem nogometaši niso ravno pogosto podprti ob (najpogosteje rasističnih) izpadih na tribunah.
Bayernova skrb za loščenje svoje podobe
Bavarska institucija je sobotne prestopke uradno obsodila in jih označila za žaljive. Vodilni v klubu se dobro zavedajo, da bi omenjeni incidenti lahko privedli do poraza za zeleno mizo in posledično skrhali tako ugled lokomotive nemške ligaške scene kot nje same. 29-kratni osvajalec znamenite Meisterschale dejansko ni rezultatsko ogrožen s strani trenutno osmouvrščene zasedbe lige po 24 odigranih krogih. Interes za dregljaj ali močnejši udarec po Hoffenheimovih plečih tako ni pretiran.
Pogled z nekoliko širšega zornega kota kaže, da je mojster združevanja športnih uspehov s spretnim povečevanjem prihodkov pred časom zamenjal vizijo delovanja in se pričel odpirati tujini. Poleti 2017 je Rekordmeister sklenil donosno šestletno pogodbo z letališčem v Dohi. Katarski logotip od tedaj krasi rokave Bayernovih dresov. Od leta 2016 je letališče Hamad stalen oglaševalec na Allianz Areni. Člansko moštvo je v tem obdobju redno potovalo na priprave v deželo gostiteljico svetovnega prvenstva 2022 … Vse z namenom nadgraditi že tako ali tako bogato zgodovino in na novo osvetliti bogato zasedene vitrine. Dokaz več, da tudi pregovorno neomajna münchenska hrbtenica v luči nasprotovanja tujim finančnim priboljškom v nogometnem svetu postaja vse bolj upogljiva …
Foto: Šport TV