Med športniki na dveh kolesih z motornim pogonom bodo novo sezono prvi začeli motokrosisti. Medtem ko se dirkači formule 1 in motociklisti v motoGP šele ogrevajo na testiranjih, pa bodo v svetovnem prvenstvu v motokrosu zares vozili že v soboto, ko bo v Katarju prva dirka sezone 2016.
Za razliko od sezone 2015, ko je glavnina pozornosti veljala razredu MX2, bodo slovenski ljubitelji tega športa lahko tokrat spremljali predvsem elitni razred MXGP. Seveda zaradi svetovnega prvaka Tima Gajserja, ki pa v šibkejšem razredu MX2 naslova ne bo branil. Pozimi se je namreč odločil za selitev v najvišji razred, MXGP, kljub mladosti in neizkušenosti pa meni, da je sposoben že na začetku pokazati veliko.
Med kratkim zimskim premorom prav veliko počitka mladi slovenski dirkač sicer ni imel. Testiranja, treningi, preizkusi motorjev, udeležbe na prvih dirkah v Italiji so mu vzeli večino časa po lanski uspešni sezoni, tako da se na leto 2015 niti ni več veliko oziral.
“Pravega počitka ni bilo. Priprave so bile v polnem teku že od novembra. Bili smo na Japonskem, cel januar na Sardiniji. Sicer pa smo testirali še v Italiji,” je svojo zimsko dejavnost na predstavitvi slovenskih dirkačev v Ljubljani pred odhodom v Katar strnil Gajser. Odločitev o tem, da se preseli v višji razred, je sprejel po opravljenih testiranjih obeh motorjev, odločil se je za močnejšega 450-kubičnega.
“Že zelo dolgo treniram na 450-kubičnem motorju, le tekmoval sem na 250-kubičnih. Motor tako ni bil nov, imel sem že nekaj izkušenj. Vseeno pa bo vse novo, tekmeci so dosti bolj izkušeni, a jaz bom pripravljen. Mi smo pripravljeni na izziv in ni razloga, da bi me bilo česa strah,” pravi o prehodu na 450-kubične motorje: “Jaz sem dosti mlajši od vseh v tem razredu, a tekmovanja v obeh razredih potekajo na istih progah, tako da zdaj ne bi več menjal za MX2.”
Sodelovanje s Hondo je lani doseglo vrhunec z naslovom prvaka, prestop v MXGP je bil le nadgradnja vsega doseženega. V družini Gajser je sicer tudi oče Bogo močno vpleten v sinovo delo, mladega prvaka pa veseli predvsem, da mu Japonci dovolijo delovati tako in toliko, kot si oba želita. “Ata je zdaj še bolj vpleten, še več besede ima, kar mi je zelo všeč, ker me dobro pozna in ve, kako odreagiram. Všeč mi je, da je Honda to sprejela, ker smo imeli v prejšnjih ekipah težave, da ga niso želeli sprejeti. V treh letih smo se dobro spoznali in vemo, kaj kdo dela, kako odreagira in smo že kot velika družina. To pa je pomembno tudi za tekmovalca: če se dobro počuti, tudi rezultati lažje pridejo.”
O pričakovanjih pred prvo dirko v sezoni še ni želel razmišljati, je pa seveda željan dokazovanja in tega, da bi se tudi v novi konkurenci hitro uveljavil. “Pričakovanja so čim višja. Nočem imeti prevelikih ciljev na začetku. Vse bo novo, nova sezona, nova kategorija, novi sotekmovalci … na začetku bo treba iti z rezervo, z glavo, potem pa iz tega, kar se bom naučil, nadaljevati in se izboljševati,” o pričakovanjih v novi kategoriji razmišlja slovenski up.
Katar bo zanj nekaj posebnega, tudi zaradi slabih lanskih spominov. Uvod v sezono 2015 so mu namreč zagrenile težave z vizumom v Katarju in pozneje z dehidracijo na Tajskem. A pravi, da se je iz slabih izkušenj tudi nekaj naučil: “Lanski začetek je bil res težak. Na prvi dirki sem imel težavo z vizumom, komajda sem ga dobil. A vse je nekaj dobro za izkušnje, zdaj vemo, česa ne smemo narediti. Pri dehidraciji je bil namreč drug dejavnik; ker sem padel na treningu, sem vzel protibolečinske tablete, ki so me še bolj izčrpale.”
Proga v Losailu pa mu sicer ustreza, postavljena je na prizorišču motociklistične dirke motoGP. “Prva tekma je nekaj čisto posebnega, ker poteka ponoči pod lučmi. Vse je drugače, vidljivost ni najboljša, vidiš tudi senco, ko skače poleg tebe … Material pa je trd, tako da bi mi moral ustrezati,” o Katarju razmišlja Gajser.
Nekaj časa bo Gajser edini slovenski predstavnik v tem tekmovanju. Toda ko se bo karavana po naslednji dirki 6. marca na Tajskem 28. marca preselila v Evropo, bo že drugače. Na vseh evropskih dirkah namreč namerava nastopati tudi Klemen Gerčar, ki ima svojo ekipo, 8. maja pa bodo v nemškem Teutschenthalu prvič doslej v elitnem razredu na startu kar štirje Slovenci, saj bosta takrat prvič nastopila še brata Jernej in Peter Irt za svojo italijansko ekipo.
Prvo in drugo dirko za VN Katarja v razredih MX2 in MXGP si boste lahko ogledali 27. 2. 2016 od 15. ure naprej na Šport TV 1!
Foto: MXGP